سبد خرید 0

موکت اتاق نشیمن

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 6 شهریور 1399 در ساعت 9 : 2 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در انتخاب موکت برای اتاق نشیمن چه نکاتی را باید در نظر داشت

 موکت

اتاق نشیمن اغلب به عنوان مرکز ارتباطات یک خانه است و اعضای خانواده را برای صحبت، بازی یا استراحت دور هم جمع می کند. با این وجود، به دلیل محل بازی بودن و نیاز به آرامش بخش بودن، انتخاب کفپوش برای آن ممکن است مهم تر از انتخاب کفپوش حتی برای آشپزخانه باشد. به علاوه، کودکان معمولاً در هنگام یادگرفتن راه رفتن در آشپزخانه زمین نمی خورند بلکه کف اتاق نشیمن و در هنگام تماشای فیلم این اتفاق ممکن است بیفتد.

بنابراین می تواند بسیار مهم باشد که کف اتاق نشیمن نرم، راحت و آرام باشد. علاوه بر این، دوام، سهولت در نظافت، جنس و حتی رنگ می تواند تأثیر بزرگی در انتخاب موکت مناسب برای اتاق نشیمن بگذارد.

در اینجا شش عامل وجود دارد که می توانید هنگام انتخاب موکت برای اتاق نشیمن خود مدنظر داشته باشید.

1-    دوام

    به دلیل تردد زیاد خانواده در اتاق نشیمن، موکت باید بادوام باشد. گذشته از پله ها و راهروها، کف اتاق های نشمین به طور معمول بیشترین استفاده را به نسبت هر کف دیگر خانه دارند. برای اطمینان از این که موکت شما در برابر فرسودگی زندگی روزمره مقاومت می کند به دنبال یک موکت باکیفیت باشید که دارای ضمانت سایشی مناسب باشد.

    هنگام خرید بهترین موکت برای اتاق نشیمن، با تا زدن نمونه به عقب، کیفیت محصول را سریعاً امتحان کنید. اگر لایه زیرین به راحتی نشان داده شود، موکت با چگالی کم بوده و از کیفیت پایین تری برخوردار است و سریعتر تکه می شود.

    دوام موکت با توجه به وزن سطح پوشش دهنده، تار و پود و درجه تراکم آن اندازه گیری می شود. به دنبال وزن سطح پوشش دهنده 34 تا 40 اونسی، تار و پود 5 یا بیشتر و تراکم 2000 یا بالاتر باشید. علاوه بر این، تفاوت بین رشته های پیوسته توده ای (BCF) یا الیاف اصلی را یادداشت کنید. حالت دوم راحت تر پرز پس داده و به جاروکشی بیشتری نیاز دارد.

2-    انواع الیاف

    الیاف موکتی که شما برای کف اتاق نشیمن انتخاب می کنید هم بر ظاهر و هم بر دوام فرش تأثیر می گذارد. انواع آن عبارتند از:

        نایلون: مقاوم ترین الیاف موکت است اما باید گاهی اوقات با یک محافظ برای لکه ها بهبود یابد. نرمترین و قویترین نوع نایلون 6.6 است.

        Triextra: نوعی الیاف نسبتاً جدید که بخشی از آن از قند ذرت حاصل می شود. این ماده خواص ضد لک برتری دارد و همچنین مقاوم است. با این حال، از آنجا که قدمت نایلون را ندارد، هنوز هیچ پایه ای برای مقایسه وجود ندارد.

        پلی استر: همچنین به عنوان PET شناخته می شود. این فیبر ضد لکه و نرم است. به علت مسئله تمیز کردن، پرزدهی و اینکه به اندازه سایر گزینه های دیگر ماندگاری ندارد، کار را سخت می کند. زیر پاهای شما احساس خوبی ایجاد می کند اما برای مناطق پر رفت و آمد ایده آل نیست.

        اولفین: ارزان است و در برابر ساییدگی، لکه دار شدن و کپک زدن مقاومت می کند. به اندازه نایلون دوام و ماندگاری بالایی ندارد اما برای مناطق پر رفت و آمد گزینه مناسبی است.

3-    سهولت تمیز کردن

    از آنجا که اتاق نشیمن یکی از پرکاربردترین اتاق ها در خانه است، ریخت و پاش ها در آن با نسبت بیشتری به سایر اتاق ها به جز آشپزخانه اتفاق می افتد. داشتن کفپوشی که تمیز کردن آن آسان است زندگی را در اتاق نشیمن برای شما بسیار راحت خواهد کرد.

    یک موکت اتاق نشیمن را در نظر بگیرید که دارای ضمانت ماندگاری طرح باشد. برای داشتن بهترین آرامش خاطر، به دنبال موکتی باشید که دارای سیاست به اصلاح «بدون محرومیت» باشد؛ به این معنی که مواد آن معمولاً اکثر ضمانت های مربوط به طرح (مانند اثرات حیوان خانگی یا سفید کننده) را دارا باشند.

4-    ساختار موکت

    ساختار موکت شما می تواند در ظاهر اتاق نشیمن تفاوت ایجاد کند. عوامل ساختاری شامل توده و سبک هستند.

        توده: توده های بریده شده به عنوان مخمل خواب دار شناخته می شوند که توده های غیرقابل گره خوردن هستند. گزینه های دیگر عبارتند از گره الگودار که دارای گره هایی با ارتفاعات متعدد است و بریدگی و گره ، که یک الگوی مشخص ایجاد می کند.

        سبک: سبک های توده برش خورده شامل صاف، تار و پود (همچنین به عنوان فریز شناخته می شوند) و کرک است. سبک صاف رسمی ترین حالت به نظر می رسد در حالی که تار و پود و کرک مهم نیستند. سبک توده گره دار شامل سطح گره (که به عنوان بربر شناخته می شود) به دلیل تراکم و داشتن گره الگودار، برای منطقه پر رفت و آمد بسیار ایده آل است.

5-    نرمی الیاف

    اگر خانواده شما به طور معمول وقت زیادی را روی زمین می گذرانند، چه برای بازی و چه برای خوابیدن، نرمی موکت  بسیار مورد توجه می باشد. امروزه بیشتر تولیدکنندگان دارای خط تولیدی از موکت های نرم هستند که نسبت به الیاف سنتی موکت از الیاف بسیار ظریفی برخوردارند.

    همچنین با لایه زیرین موکت که در زیر آن قرار می گیرد، می توانید نرمی بیشتری حاصل کنید. بسیاری بر این باورند که برای ماندگاری بیشتر، لایه زیرین باید کاملاً محکم باشد. این لزوما درست نیست؛ با این وجود، می توان به تعادل بین نرمی و دوام رسید. لایه های زیرین مدرن برای موکت می توانند دوام عالی و همچنین نرمی زیادی ارائه دهند.

6-    انتخاب رنگ

     انتخاب رنگ یک تصمیم در ذهن شماست. رنگ موکتی که شما انتخاب می کنید نه تنها به سلیقه شخصی و دکوراسیون موجود بستگی دارد، بلکه به ملاحظاتی مانند میزان استفاده از اتاق، قرار گرفتن در معرض نور طبیعی و ... بستگی دارد.

     انتخاب رنگی متفاوت و غیز مرسوم می تواند جذاب باشد اما اغلب منسوخ می شود. موکت های رنگی خنثی، از جمله بژ و خاکستری، از مد خارج نمی شوند. رنگ های گرم، مانند بژ و قرمز، یک محیط دنج را ایجاد می کنند و لکه ها را نیز پنهان می کنند.

موکت

فروشگاه هوشمند

هنگام خرید موکت ، حداقل سه پیش بینی را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین معامله را می کنید. کیفیت نصب را تأیید کنید، زیرا درزگیری ضعیف، کشش بد و پد خیلی نازک ظاهر موکت جدید را خراب می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()